Me    o     Thinspirations     o   Diets    o    Other

Začínáte s dietou? Víme, kolik toho můžete sníst

13. october 2010 at 21:27 | Dee - Dee |  Other
Porce jídla
Už jste si zvykla jíst zdravější potraviny, ale pořád váháte nad tím, co je "porce ovoce"? Máme pro vás tipy, jak to snadno poznáte.
Každý, kdo začíná s dietou, má problém odhadnout správné porce. Buď si toho na talíř dává moc a snižuje tím výsledný efekt, nebo si naopak dopřává málo, a pak má hlad. Přitom při správném stravování nemusí mít člověk vůbec hlad, přestože drží dietu. Proto je důležité znást správné porce.


Jenomže vážení jednotlivých potravin mnohé znechutí. Komu by se chtělo si ráno zvážit jablko ke svačině a pak si ho vzít s sebou do práce, když si stejné jablko může koupit v závodní kantýně? Kdo vydrží před každým vařením odvažovat požadovanou porci brambor nebo masa? To odradí i ty nejcílevědomější ženy.

Výživový poradce portálu FITHALL.cz Ivan Mach má pro vás jednoduché triky a tipy, jak poměrně snadno a "bezbolestně" odměřit jednu porci doporučených potravin. Vaše porce by ode dneška měly vypadat jako:

Balíček karet - to se týká velikosti porce masa, ryb i drůbeže

Jedna hrst - hlavně u rýže, těstovin, ovesných vloček či krup

Počítačová myš - nevíte kolik brambor (vařených nebo pečených) nandat na talíř? Vzpomeňte na svého pracovního pomocníka

Tenisový míček - to je správná velikost porce broskve či jablka

Poslední článek palce - tolik tuku byste měla denně zkonzumovat

Čtyři hrací kostky - velikost porce sýra

Hrací kostky
Ještě dvě kostky přidejte... Tak a takovou porci sýra byste měli denně sníst. (Foto: profimedia.cz)


Jezte každé tři hodiny

Také si ale musíte uvědomit, že je důležité, kdy jaké potraviny jíte a jak často jíte. Někdy z nedostatku času odkládáme jídlo až na večer po práci, což však je ta nejhorší chyba.

Ze stravy člověk získává palivo pro svaly, které se nazývá glukóza. Když jí máme málo, cítíme se unaveni a špatně se regenerujeme. Proto je důležité jíst i před cvičením, což si málokdo uvědomuje.


"Všeobecně také platí - jezte každé tři hodiny. To je podmínka k tomu, abych se necítili nikdy hladoví, což vede k přejídání, abychom efektivně cvičili, což vede k radosti a spokojenosti, a také, abychom po určité době cvičení dobře vypadali, aby cvičení přineslo výsledky," vysvětluje výživový poradce portálu FITHALL.cz Ivan Mach.

Doporučené stravovací schéma tedy zní:
-         snídaně
-         přesnídávka
-         oběd
-         svačina
-         večeře
-         druhá večeře


"Jezte tak, abyste nejméně hodinu před cvičením do těla načerpali sacharidy a po cvičení je zase doplnili," vysvětluje Mach základní zásady zdravého stravován

>> Docela zajímavý článek;)..
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Teli Teli | Web | 14. october 2010 at 17:30 | React

To odměřování porcí je šikovný :-) j

2 *eL* *eL* | Web | 14. october 2010 at 20:39 | React

Kdybych nejedla tu pizzu a vydržela to, byla bych o dost spokojenější...Ale co, začátky jsou vždy nejtěžší...Život jde dál, zítra to bude lepší...Musí být:)
Děkuju, snad užiju:)

Článek opravdu zajímavý...Něco takového čtu poprvé, takže při nejmenším jsem se alespoň poučila a jsem o něco chytřejší zase:)...To odměřování je hodně šikovný!:) Jen si neumím představit, že bych po tom zhubla, prostě tomu nevěřím...A kdybych jedla každé tři hodiny? Asi bych praskla...
Ale jinak hezký:)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement